úterý 17. září 2019

Beze svědků - Lisa Jewell

Před deseti lety se ztratila 15letá Ellie. Krásná, chytrá holka, která s přítelem plánovala ty nejlepší prázdniny. Zničehonic ale zmizela, a to naprosto beze stopy. Po deseti letech se její máma pomalu začíná vracet do normálního života, když v tom ale potká Floyda. Šarmantního Floyda a jeho dceru, která je až neskutečně podobná zmizelé Ellie...


K této knížce mám nějaké výhrady i chválu. Na databázi má knížka hodnocení téměř 90%, což už je dost slušné, a myslím si, že čtenáři hodnotili především čtivost a zápletku. Čtivost jsem já osobně viděla v rychlém spádu dění a v jednoduchém jazyce, což není vůbec na škodu a čtení si tak užijou i mladší čtenáři :) A pro náročnější z nás je to alespoň taková oddychovka. Co se týče zápletky a samotného příběhu, to je podle mě to, co je na téhle knížce to nejvíc povedené. Člověk od začátku tuší, jak to asi bylo, přesto ale ještě musí pátrat dál a neustále se ho drží zvědavost a naděje. I tak to ale nepovažuju za takový mistrný kousek, který by měl mít hodnocení 90%. Příběh i jazyk (především ten) mají ještě velké rezervy. Konečné vyřešení zápletky bylo takové nedotažené a ve stylu psaní mi vadily především ty velmi časté výčty (často úplně zbytečné) a nesmyslná přirovnání (možná nese vinu i špatný překlad?). Každopádně jako oddychový thriller je to jeden z těch lepších a jestli přesně něco takového hledáte, určitě můžu doporučit :)




Žádné komentáře:

Okomentovat