úterý 17. září 2019

Šelma - Andrew Mayne

Profesor bioinformatiky, Theo Cray, je zadržen jako podezřelý z vraždy své studentky. Brzy je ale propuštěn a případ je uzavřen jako napadení medvědem. Theo v tom ale spíše než zvíře vidí člověka. Policie mu odmítá věřit, a tak začne pátrat na vlastní pěst a záhy se dostane na stopu opravdu velkému zabijákovi...

Tato knížka měla především skvělou propagaci, což je něco, co mi řekne "tohle nečti". Přesto jsem to zkusila. Jedná se o thriller, u kterého mě nejvíc zaujal neobvyklý vyšetřovatel: profesor bioinformatiky. Odvážný Theo Cray se vydává pátrat po pravdě na základě neobvyklých stop, kterých si jako biolog všimne.  Hledá vzorec vražd a snaží se zabijákovi dostat pod kůži, snaží se ho poznat a najít. Co je na knize skvělé je její rychlý spád. Od začátku do konce se v knize něco děje a čtenář se tak vůbec nenudí. Přesto mi ale vadila ta dokonalost vývoje událostí. Jako by si hlavní hrdina vybral všechno štěstí... nebo byl jasnovidec. Protože aby to šlo tak dobře, to prostě není možný :D Taky mě trochu zklamal závěr, který bych osobně čekala trošku delší, víc vyhrocený... A hlavně propracovanější, aby člověk během čtení mohl alespoň přemítat nad tím, kdo za tím vším stojí a nějak se tomu blížit...  
Napínavé a rychlé čtení to tedy bylo, to cením, ale byl to ten typ knih, které si přečtu jen jednou a dál už mě nezajímají. Stejně tak tedy autor, od kterého už nic víc nejspíš zkoušet nebudu. 

Každopádně... jak se to líbilo vám?


Žádné komentáře:

Okomentovat