pondělí 23. listopadu 2020

Imaginární přítel - Stephen Chbosky

Imaginární přítel je hororovou knížkou (hodně dlouhou knížkou😄) od autora Ten, kdo stojí v koutě. Příběh je o Kate, která se se svým synem Christopherem přestěhuje do zapadlého městečka, aby unikla násilnickému příteli. Zdá se, že je tu nemůže nikdo najít, a oni tak budou moci začít znovu. Jenže malý Christopher se najednou ztratí a celých 6 dní se ho nedaří najít. Poté, aniž by si něco pamatoval, se vynoří na kraji lesa. Vypadá naprosto v pořádku, dokonce se velmi zlepší ve škole a na co sáhne, to se povede. Jenže... jenže slyší hlas. A ten milý hlas po něm bude něco chtít... 

Ze začátku? Skvělé!! Napínavé, záhadné, strašidelné. Fakt jsem se bála a byla zvědavá, co za tím vším je. Druhá část mě ale zklamala. Nechci vám prozradit rozuzlení, tak to jen shrnu - slátanina 😃 Náboženské motivy naprosto nesmyslně našroubované na všechny možné postavy, zdlouhavé kapitoly... divnota! To je přesně ten problém, který mám s bestsellery. Reklama ve velkých knihkupectvích je neskutečně vychválí, ale tohle je dokonce vyloženě špatně napsané! Nejen tedy  zápletka, ale i forma - příklad za vše je ukázka přímé řeči, která byla často napsaná takhle: "ChRiStOpheRe, uŽ mĚ neBaVí...." what?! Vždyť tím nedává najevo vůbec nic, jak si mám asi představit, že mluví? No jsou to srandy, přátelé. 

Každopádně jestli jste Imaginárního přítele četli, určitě dejte vědět své dojmy! A samozřejmě se mnou klidně nesouhlaste, třeba se vám to naopak líbilo 😌

3 komentáře:

  1. Od autora jsem četla Ten, kdo stojí v koutě, už je to mnoho let. A v té době jsem byla velmi spokojená. Nevím, jak by tomu bylo teď. :)
    Co se týče této novinky, nemusím horory, takže se jí s největší pravděpodobností vyhnu. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Popravdě s bestsellery mám též problém. Často se mi stává, že mi kniha nesedne. Ale najdou se i výjimky, v poslední době to byla Šelma. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šelma nebyla špatná. Měla jsem ji přečtenou hrozně rychle, jak to odsýpalo a bylo napínavé :)

      Vymazat