neděle 10. ledna 2021

Kde zpívají raci - Delia Owensová

 Dvě linky příběhu, které dělí mnoho let a mnoho tajemství. První z nich je příběh malé Kyi, kterou postupně opustili všichni, které milovala. Kya se tak musí poprat se svou osamělostí a naučit se žít soběstačný život sama v chatrči v bažinách. I přes všechen svůj strach a plachost ale touží mít tu odvahu zase někomu věřit. Druhou linkou příběhu je o několik let později vyšetřování vraždy. V bažinách pod požární hláskou se najde tělo mladého Chase Andrewse, místní sportovní hvězdy a miláčka. A kdo je asi hlavní podezřelý? 

Na knize Kde zpívají raci mě bavila kombinace žánru detektivky a young adult. Žánr young adult ale autorka podle mě překračuje tématy rasismu, předsudků, nefunkční rodiny, života mimo společnost. Díky tomu kniha osloví i starší čtenáře. Detektivní linie tomu zase dodá to správné napětí. Jedinečností na Kde zpívají raci jsou potom popisné části přírody a života v mokřadech. Moc mě to bavilo, dodalo to tomu úžasné kouzlo a autenticitu!

Znáte? Četli jste? 💬


7 komentářů:

  1. Tuto knihu neznám. Ale protože mám ráda detektivky, možná by mě zaujala.

    OdpovědětVymazat
  2. Na knihu jsem párkrát narazila, ale jaksi mě nenalákala. :/

    OdpovědětVymazat
  3. Zrovna YA a detektivka. Dva žánry, kolem kterých chodím velkým obloukem a ještě to raději vezmu o tři ulice dál a šalinou přejedu dvě zastávky, jen abych se tomu vyhnul :D

    Ale když už jsem si to tady přečetl a patlám se s nesmyslným komentářem, tak se aspoň zeptám na jednu nesmyslnou a prvoplánovou otázku. Kde ti raci sakra zpívají? A jestli je odpověď jiná než v potoce či řece, tak sem s tím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to mě zas rozesmálo :D :D no, tahle knížka určitě nebude pro tebe, je spíš pro mladší + pro holky. Ale abych ti alespoň prozradila jak to je s tím zpíváním raků... raci totiž "zpívají" jen v té největší divočině, daleko od lidí, v přirozeném prostředí. A tak nějak to bylo i s hlavní postavou, Kyiou (wtf skloňování), málokdo ji opravdu znal. Všichni dali jen na domněnky a pomluvy a přitom to byla hrozně chytrá a citlivá duše. Takže taková metafora pro to, co všechno v sobě lidi mají, když se rozhodneš je pořádně poznat :)

      Vymazat
  4. Myslím, že o téhle knize slyšel téměř každý. V poslední době je opravdu hodně vidět a mě poměrně zaujala, a to nádhernou obálkou, zajímavým tématem i spojením žánrů. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak. A z těch všech bestsellerů je to ten lepší kousek :)

      Vymazat
  5. děkuji za hodnocení, tuhle knížku mám na seznamu :)

    OdpovědětVymazat