úterý 5. listopadu 2019

Brzy vyjde...

V nedohledné době vychází dvě knížky, na které se už děsně těším! A tak své nadšení prostě musím sdílet i tu. Třeba na ně nečekám sama :)

Image result for cassandra clare"
Image result for temná zahrada"  



Autorkou první z nich je irská spisovatelka Tana French. Píše ty nejlepší psychologické detektivky, jaké jsem kdy četla (a že jsem jich četla hodně)! Zatím mě nezklamala žádná z jejích knih. A hurá hurá, za měsíc vychází Temná zahrada! 

Toby je dítě štěstěny, okouzlující, výmluvný optimista, který se právě vyvlíkl z průšvihu v práci a svůj úspěch slaví s přáteli, když události noci naberou nečekaný směr a převrátí mu život zcela naruby – překvapí doma dva lupiče, kteří ho téměř umlátí k smrti a následně ho ponechají napospas osudu. Zatímco se Toby snaží ze svých zranění zotavit, začíná mu pomalu docházet, že už na tom možná nikdy nebude jako dřív, a místo aby se vrátil ke svému dosavadnímu životu, uchýlí se do starého rodinného sídla, aby se postaral o umírajícího strýce Huga. Pak je však na zahradě v kmeni statného jilmu nalezena lebka – a s tím, jak kolem rodiny začínají kroužit detektivové, je Toby nucen čelit možnosti, že jeho minulost je možná zcela jiná, než jak si ji vždycky pamatoval.

Co mě na jejích knížkách dostává, je hlavní hrdina, obvykle detektiv nebo jedna z postav, kterou už jsme zahlédli v jiné její knize. Skvěle vykreslená psychologie a když to čtete... tak úplně splýváte s tím, kdo příběh vypráví, a to je podle mě skvělá práce!! A samozřejmě i samotné případy, příběhy...  Jen a jen doporučuju :)



Druhou knížkou, na kterou se těším, je pokračování fantasy série Temné lsti od Cassandry Clare, Královna povětří a temnoty. U této autorky je dobré si nejdřív přečíst sérii Nástroje smrti (Město z kostí, …), abyste se orientovali ve světě lovců stínů a v postavách. Autorka připsala už spoustu dodatků (ty jsem tedy všechny nečetla) a právě Temné lsti. Hele. To je tak dobrý! Tohle je už třetí díl a já se jen bojím, že ho zas přečtu hrozně rychle a budu pak nedočkavá na pokračování. 

Po dramatických událostech Pána stínů hrozí lovcům stínů občanská válka. Rodina Blackthornových se ocitá přímo uprostřed konfliktu, který by mohl roztrhat svět na kusy. Zatímco se mladší sourozenci Blackthornovi vracejí do Los Angeles, aby se tam pokusili vypátrat příčiny záhadné nemoci kosící rasu čarodějů, Julián s Emmou musejí podniknout nebezpečnou misi do říše sličného lidu a získat Černý spis mrtvých. To, co na dvorech odhalí, by však mohlo zničit celý svět a otevřít cestu k temné budoucnosti, kterou si do té chvíle nedokázali ani představit.

Líbí se mi svět, který Cassandra Clare vytvořila, a s každou další knížkou se do něj hrozně ráda vracím... prostě... moje nejoblíbenější fantasy :)



Ale napište mi vaše oblíbené! Inspirujte mě! Moc ráda objevím něco nového 📖

1 komentář:

  1. Na Královnu povětří a temnoty se vážně těším :) Tahle série je skvělá :)

    OdpovědětVymazat