čtvrtek 4. února 2021

Právě dorazilo! John Milton & Henry David Thoreau

 


Přátelé, tak jsem neodolala a zase si objednala knížky. Jaká to krásná závislost 📚

Ztracený ráj Johna Miltona je jedna z největších klasik a mě už pěkně dlouho leží v mysli. Každou chvíli na ni nějakým způsobem narazím, tak jsem si řekla, že už snad nastal čas zkusit si ji přečíst. Jen mě mrzí, že stále neexistuje nový překlad, a tak i tento je ten původní od Josefa Jungmanna (1834) s mírnými úpravami. Ovšem o to víc se můžeme těšit, až to jednou vyjde konečně nově přeložené. 
Ztracený ráj byl napsán r. 1667 a jedná se o epickou báseň psanou v blankversu. Hlavní postavou je Satan, padlý anděl, a příběh vypráví o jeho pouti v ráji, kde v podobě hada svede Evu ke spáchání hříchu, což následně vede k vyhnání z ráje. 
Upřímně, toto je vše, co o Ztraceném ráji zatím vím. Snad už jen připojím jednu poznámku, kterou jsem si (bůh ví odkud, kdy a kde) zapsala, a která ještě více podnítila mou zvědavost: "Milton byl na Satanově straně, aniž by o tom věděl." - W. Blake

Druhou knížku tu máme nově přeložené deníkové zápisky H. D. Thoreau, což byl americký spisovatel a přírodovědec žijící v letech 1817 - 1862. Deníky mapují léta 1837 až 1861 a obsahují autorovy eseje a postřehy o přírodě, umění, náboženství, politice... o životě. Velmi se na ně těším! Musím ale říct, že mě docela vyděsila ta psychedelická obálka 😄
Zatím jsem četla jen autorův Walden aneb Život v lesích, což je kniha, kterou napsal během dvou let osamělého žití u stejnojmenného jezera, v přírodě daleko od lidí. Pro tuto knihu jsem se dokonce tak nadchla, až se nějak stalo... že mám už její tři vydání 😄


Co vy, přátelé, také se chystáte číst nějakou velkou klasiku? A jakou poslední knížku jste si objednali? 

3 komentáře:

  1. Pěkné kousky sis pořídila. :) Popravdě, ani si nevybavuji, kterou jsem naposled pořídila. :D Spíše se snažím přečíst knihy, co mám doma. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Klasiku si jednou za čas přečtu ráda. Teď, po zkouškovém, mám ale v plánu spíš méně náročné odpočinkové knihy. :)

    OdpovědětVymazat