pondělí 3. května 2021

Poslední aristokratka - Evžen Boček

 


Tak už jsem to četla i já 😄

Poslední aristokratka je humorná knižní série (snad už pětidílná?) od českého autora Evžena Bočka. Děj je vlastně dost jednoduchý - hrabě František Antonín Kostka z Kostky se svou rodinou žije v New Yorku, ale po pádu komunistického režimu se vrací zpátky do Čech na rodové sídlo Kostka. On, jeho americká manželka Vivien a dcera Marie (III.) se tak najednou ocitají na šlechtickém sídle. Právě dospívající Marie je vypravěčkou všech knih a onou poslední aristokratkou. Vtipně a ironicky popisuje jejich život na Kostce, který kromě nich obývají také zpátečnický kastelán Josef, hypochondrický zahradník pan Spock a kuchařka paní Tichá, která celé dny popíjí ořechovku a peče husy. Ehm... kdo by si to nechtěl přečíst? 😄

Já jsem zatím četla jen první dva díly a oba tedy byly skvělým zábavným odpočinkem! Evžen Boček má takový dost specifický sarkastický humor, který je ale zároveň i moc milý. Každá ta postava má své určité vlastnosti a návyky, které jsou hrozně vtipně pojaté, a jsem si jistá, že si najdete své oblíbence. Mě nejvíc baví kastelán Josef, který nesnáší návštěvníky zámku a schovává se v katakombách, aby se vyhnul prohlídkám... nebo vlastně jakýmkoliv povinnostem... 😃 

Poslední aristokratku určitě můžu doporučit, pobavíte se! Jen jedna malá kritická poznámka - doporučila bych číst ty díly ve větším časovém odstupu, protože co si budem... ten humor je přece jen víceméně stejný, založený na stejných principech, a tak mě osobně druhý díl třeba už tolik nepřekvapoval. Ale věřím, že za nějaký čas sáhnu po třetím díle a moc ráda si ho přečtu! 

2 komentáře:

  1. Já Aristokratku pořád ještě nečetla... :/ A v poslední době jsem slyšela několik názorů, že není moc vtipná. Tak nevím - možná se k ní časem dostanu. :)

    OdpovědětVymazat
  2. U aristokratky mám asi též přečtené dva díly. A jako souhlasím s tebou, je dobré si od nich dávat pauzu. Zatím to mám na roční pauze. :D

    OdpovědětVymazat