čtvrtek 1. července 2021

Co právě čtu

Právě mám rozečtené tyto dvě knížky - Půlnoční slunce od Stephenie Meyer a Roky od Virginie Woolf. Klasická young adult a klasická klasika 😀 a obě jsou skvělé! 
















lnoční slunce je dodatek k sérii Stmívání. Je to vlastně celý příběh Stmívání, ovšem tentokrát z pohledu Edwarda. A hrozně mě to zase baví! Celou upírskou ságu jsem četla i viděla někdy na základce, na střední a i tehdy mě to fakt chytlo (plakáty Edwarda z Bravíčka a tak 😉😉). Půlnoční slunce je tak pro mě takovou milou nostalgií a vyvolává ve mě spoustu vzpomínek. Zároveň je v této knížce i spoustu nových myšlenek a scén, takže se nemusíte vůbec bát, že byste jen četli ten stejný příběh celý znovu. Opravdu to dělá hodně, z jakého pohledu je to vyprávěné. 
Jediné, co mě mrzí a štve, je neuvěřitelný počet editorských chyb. Snad v každé kapitole jsou překlepy, gramatické chyby, špatné citace dokonce... To mě dost zarazilo, zvlášť u takovéto knihy, u které se předpokládá, že by klidně mohla být bestsellerem.

Roky jsou potom takovou rodinnou ságou. Je to mimochodem první náš překlad! Jsem zatím na začátku, takže vám o příběhu příliš nepovím, ale ten styl psaní... nádhera. Od Virginie jsem předtím četla román K majáku a byla jsem úplně unešená. Niterné popisy pocitů, dojmů a vjemů na mě neskutečně zapůsobily. Roky zatím plynou podobným tempem a je to prostě čistá literární krása. Už se těším na další kapitolu 😌  

Co teď čtete vy? 📚 Šup sem s vašimi tipy!
 

4 komentáře:

  1. Na Půlnoční slunce se též chystám. :) Tak jsem zvědavá, jak mi sedne. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mám už doma Midnight sun a plánujem ho začať čoskoro. Velmi sa teším lebo je to veru nostalgia :*

    OdpovědětVymazat
  3. Knihy od Virginie Woolfové mě docela lákají. :)
    Já právě čtu Hodná holka, zlá krev a zatím je to super odreagování.

    OdpovědětVymazat